Internationale samenwerking: ontmoeten, verbinden en delen

Internationale samenwerking: ontmoeten, verbinden en delen

winter 2021/2022

Enthousiast en openhartig praat Thierry Delvaux, PrimeGlobal’s executive director van Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) voor PrimeGlobal, de aanwezige PrimeGlobal-leden bij over de strategische thema’s voor het komende jaar. Interessant om daar eens wat verder in te duiken, dus we gaan om de (ronde) tafel met Thierry.

In het afgelopen jaar heeft PrimeGlobal twee dingen kunnen veranderen. Thierry legt uit: “Ten eerste hebben we ons bestuursmodel getransformeerd naar een personeelsgestuurde organisatie. Ten tweede zijn we begonnen met het uitwerken van de PrimeGlobal-strategie 2021-2025. Deze hebben we in juni van dit jaar afgerond. We hebben daarbij gebruikgemaakt van de input van onze leden. Het was een veelomvattend proces, maar ik ben er trots op dat alles zo goed lijkt te werken: het besluitvormingsproces, de manier waarop we grote projecten aanpakken, de communicatie met onze leden en de manier waarop we de mogelijkheid hebben gecreëerd om te luisteren naar de behoeften van onze leden.”

 

Onze droom is om 27.000 professionals over de wereld te verbinden en te zorgen dat ze elkaar echt kennen.

 

Internationale connecties opbouwen

Wat PrimeGlobal anders maakt dan andere wereldwijde samenwerkingsverbanden, is voor Thierry een gemakkelijke vraag. “Mensen die voor PrimeGlobal kiezen, kiezen er bewust voor om internationaal zaken te doen en zich te verbinden. Ze willen er echt op uitgaan en internationale connecties opbouwen.” Er is één ding in deze internationale samenwerking waar Thierry specifiek waarde aan hecht. “Het is een cadeau om in zo’n omgeving samen te werken met mensen uit verschillende culturen. Mensen veranderen van mening en overtuiging door naar anderen te luisteren. Het is een leerproces. Doe nooit alsof je de waarheid kent of altijd gelijk hebt. Hoe meer je naar anderen luistert, hoe meer je je blik gaat verruimen.”

 

Je maakt als ondernemer het verschil door het verhaal van jouw onderneming écht te begrijpen. Onderzoek wie je bent, niet wie je wilt zijn. 

 

De schoonheid van culturele verschillen

Voor cliënten is een band met hun adviseur opbouwen en onderhouden het meest waardevol. Het gaat niet alleen om feiten en cijfers. “Door internationale, culturele ervaringen op te doen, weten onze leden hoe ze met mensen om moeten gaan, hoe ze het mensen naar de zin kunnen maken. Als PrimeGlobal belichten we min of meer de schoonheid van culturele verschillen. Onze leden laten klanten zien dat ze weten hoe ze met specifieke kwesties in dat land om moeten gaan. Als leden gebruik kunnen maken van elkaars best practices, draagt dat bij aan het succes van de cliënten.”

 

We delen een gemeenschappelijke cultuur die bijdraagt aan elkaars succes.  

 

90 virtuele evenementen in 90 dagen

De afgelopen twee jaar was het bijna onmogelijk om elkaar in levende lijve te ontmoeten. Hoe heeft PrimeGlobal de COVID-19-periode ervaren? “Voor PrimeGlobal als organisatie was de impact gering. Het personeel werkt al vele jaren vanuit huis. Voor onze leden was het soms wel een uitdaging.” Er was nog maar één manier om contacten op te bouwen: online. Van maart tot mei 2020 organiseerde PrimeGlobal 90 virtuele evenementen in 90 dagen. “COVID-19 heeft de trend van digitalisering in een stroomversnelling gebracht. Het dwong veel mensen om iets aan te pakken dat eigenlijk een langetermijnplan voor ze was. Dat was geweldig!” PrimeGlobal is trots om tijdens de pandemie te zijn uitgeroepen tot Association of the year 2020/21 bij de Digital Accountancy Awards van de International Accounting Bulletin. Dit is een erkenning voor de gezamenlijke inspanningen van PrimeGlobal en de aangesloten kantoren om bedrijven te ondersteunen, toen ze dat het meest nodig hadden.

 

 

 

Dit artikel verscheen in het magazine ‘samen maken we toekomst’, editie winter 2021/2022, gedrukt in december 2021. Twee keer per jaar brengt Joanknecht dit magazine uit voor haar relaties. Magazine ontvangen? Laat het ons weten: Tel. +31 40 844 70 00 of via info@joanknecht.nl. Wil je reageren, heb je een vraag of feedback voor ons? Neem dan gerust contact op met Marlies Vervoordeldonk, hr- en communicatiemedewerker bij Joanknecht via tel. +31 40 240 9493 of via mvervoordeldonk@joanknecht.nl.