Samen maken we Toekomst | Zomer 2022
4 ijn vader is ondernemer. Op mijn twaalfde werkte ik elke zondag in zijn fabriek, om de fabrieks- vloer schoon te maken. Ik vond het niet leuk, maar daar is wél mijn liefde voor bedrijfskun- de ontstaan. Want tijdens het werken keek ik om me heen. Naar het aantal machines, de medewerkers, de manier van werken. En ik ben er vragen van gaan stellen. Hoe nam mijn vader beslissingen? Hoe wist hij wat hij met het bedrijf moest doen? Mijn studie interna- tionale bedrijfskunde kon dus niet uitblijven. Mijn liefde voor bedrijfsvoering, strategie en de toekomst is daar verder opgebloeid én heeft een sterke academische basis gekregen, en dat in drie landen.” ACCENTURE, ANDERSEN, DELOITTE Camilla startte na haar studie als management- consultant bij Accenture. “Ik ben blij dat ik daar begonnen ben. Het is een bijzonder goede start geweest. Ik mocht grote bedrijven over de hele wereld helpen vanuit een organisatie met een zeer hoge standaard, op alle vlakken. 3 maanden, 4 weken, 5 dagen en 8 uur met Camilla van den Boom, strategisch adviseur, helpt bedrijven sterker, slimmer en sneller te worden. De geboren en getogen Zweedse helpt bedrijven in korte tijd een strategie te ontwikkelen, die te vertalen naar concrete stappen en de strategie daadwerkelijk te realiseren. Camilla: “Bedrijven hebben niet langer de optie om jarenlang na te denken over strategie. Die tijd is voorbij. Met de 3458 methode brengen bedrijven de strategische ontdekkingsreis terug naar 3 maanden en blijven daarna continu verversen. Met het hele bedrijf, op alle niveaus. Zo creëren ze de voorwaarden om succesvol te kunnen opereren in de wereld van nu.” Volvo, Ericsson, IKEA. Als consultant werkte je voor mooie bedrijven met interessante uitdagin- gen. Ik heb er veel geleerd.” Eind jaren 90 ontmoette Camilla haar Neder- landse man, verhuisde hierheen en ging bij Andersen werken. In 2002 ging Andersen op in Deloitte. “Daar lag de lat ook hoog, ik heb er veel waardevolle ervaring opgedaan en ik ben er tot 2010 gebleven. Intussen ging de wereld steeds sneller draaien. Bedrijven moesten snel- ler keuzes maken, wendbaarder en slagvaar- diger worden. Naast dat het tempo omhoog- ging, kampte veel bedrijven met de toenemende digitalisering en de war for talent. ‘Ik dacht: er moet een andere, snellere manier zijn om te werken met strategie’. Ik besloot om voor mezelf te beginnen. STURRM De vraag was duidelijk. Hoe stel en haal je bedrijfsdoelen in een snel veranderende wereld? “Ik wilde iets ontwikkelen dat onafhankelijk van consultants werkt. Iets dat gedragen wordt door de mensen in het bedrijf zelf. Dat betekent dat je de wetten van bedrijfskunde moet kraken op het gebied van strategieontwikkeling en strategie- realisatie, en dat anno nu. Ik ben begonnen om recente academische kennis te combineren met lessen uit de praktijk. Ik heb alles in de blender gedaan, de inzichten gebruikt en wederom geëxperimenteerd. Vervolgens opnieuw onder- zocht en getest, en de blender weer aangezet. Het resultaat is in 2019 als boek verschenen: 3458. Een integrale methodiek voor strategie- ontwikkeling en strategierealisatie die werkt in de wereld van nu.” 3458 “Met 3458 stel en vertaal je de ambitie van de lange termijn naar prioriteiten voor de komende 3 maanden. Deze prioriteiten zet je vervolgens om in acties voor de komende 4 weken, 5 dagen en 8 uur. En dat op alle niveaus in je bedrijf. “M DE STURRM ACADEMY OP STRIJP-T. FOTO: TYCHO MERIJN.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI1NjM=