Samen maken we Toekomst | Zomer 2022
23 J O A N K N E C H T MAGAZINE Dit magazine voor relaties van Joanknecht verschijnt twee keer per jaar. Lees de vorige edities op www.joanknecht.nl/magazine. Magazine ontvangen? Laat het ons weten: Tel. +31 40 844 70 00 info@joanknecht.nl www.joanknecht.nl CONTACT Wil je reageren, heb je een vraag of feedback voor ons? Neemdan contact opmet Marlies Vervoordeldonk, marketing en communicatie bij Joanknecht. Ook als je wilt meewerken aan de volgende editie horenwe dat graag! Tel. +31 40 240 94 93 mvervoordeldonk@joanknecht.nl MET DANK AAN Camilla van den Boom, Eric der Kinderen, golftalenten Aemily en Anouk, Kim Dekkers, Suzan van der Loo, Ties Meesters, Bart Megens, Ger Nijssen jr., Ger Nijssen sr., Luc Roelofs, Jan Vesseur. De inhoud van dit magazine is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen geen rechten worden ontleend. Deze editie is in juni 2022 gedrukt. REDACTIE Renske Mehra Anita Roelofs Aukje Schappin Marlies Vervoordeldonk Caroline Wirtz Colofon VORMGEVING & DRUKWERK Jessica Miggelbrink Brigit Hulsman Graficonnect FOTOGRAFIE Chantal de Baar Bas Gijselhart Tycho Merijn COVERFOTO Kim Dekkers Suzan van der Loo Ties Meesters Locatie: Sturrm Academy We gaan van mechanisch sleutelen naar elektra en laptops. Dat betekent ook: minder onderhoud aan machines in de werkplaats. Klanten doen daarnaast op een andere manier vooronderzoek en het verkoopproces is dus ook veran- derd.” Sommige dingen veranderen echter nooit. “Net als vroeger is de relatie met de klant belangrijk. In ons vak gaat het om uitzonderlijk lange relaties: bij sommige golfbanen komen we al ruim 40 jaar. We denken graag mee met de klant om een passend advies te geven. Met de persoonlijke benadering van een familiebedrijf, gecombineerd met ons specialisme in deze grote machines, bieden we onze klanten iets unieks. Zo kunnen zij op ons rekenen en gaan wij elke dag met plezier naar het werk.” “Verder dan een jaar of vijf kijk ik niet vooruit. Daar zijn het leven en de markt te onvoorspelbaar voor. Onze focus verschuift steeds meer naar het afsluiten van onderhouds- contracten. Een grote machine gaat 8.000 uur mee, wordt 1.200 uur per jaar gebruikt en is dus goed voor zeven jaar service, onderhoud en onderdelen. Dan heb je, na de ver- koop, jaren gegarandeerd werk voor je team.” De zoons van Bart hebben wel interesse in het bedrijf, maar zijn nog jong. “Ken je de uitspraak: de eerste bouwt het op, de tweede maakt het groot, de derde breekt het af? Ik ben al de vierde, dus daar zijn we door- heen. Als mijn zoons in het bedrijf willen, zou ik het aan willen pakken zoals mijn vader het deed. Er een poosje bij blijven en ze de tijd geven om het vak te leren. Als ze het bedrijf niet in willen, verkoop ik de zaak over een jaar of 15. En dat vind ik echt prima. Als ze maar gelukkig zijn.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI1NjM=