samen maken we toekomst | zomer 2019

KLANTCONTACT Charlotte was aanwezig bij een externe afspraak van Antoon bij een woning- corporatie in Tilburg. “Ik heb goed meegekregen hoe Janssen & Janssen met klanten omgaat. Ik herken vanuit mijn eigen beroep hoe belangrijk het is om persoonlijk contact te hebben met klanten.” Antoon vult aan: “In het kader van relatiebeheer evalueren we regel- matig de samenwerking en de resultaten die we zien bij een bepaalde organisatie.” Dat ziet Charlotte als een waardevolle tip. “Ook klanten van Joanknecht geven aan dat een tussentijdse evaluatie kan zorgen voor een waardevolle aanvulling op de dienstverlening. Bij Antoon heb ik gezien dat het heel belangrijk kan zijn om wat vaker te vragen hoe het gaat en of we nog iets voor de klant kunnen betekenen.” Janssen & Janssen probeert tijdens deze gesprekken ook te ontdekken wat de behoeften van haar klanten zijn. “Zo sluit het label Corp Support aan bij de behoeften van woningcorporaties om het incasso- proces uit te besteden. Dit gaat om preventieve huurincasso om huur- achterstanden en ontruimingen te voor- komen”, legt Antoon uit. Charlotte legt uit: “Ik zie het als verbreding van de dienstverlening.” Antoon ziet de maat- schappij veranderen naar een zorg- maatschappij. Dit soort diensten past daar volgens hem goed bij. “Er is voor ons op het gebied van deurwaarders dus minder werk, maar daar komt ander werk voor terug.” BEDRIJFSVOERING Daarnaast was Charlotte aanwezig bij een interne afspraak over een mogelijke overname van een ander kantoor. Een nieuwe en bovendien leerzame ervaring voor haar. “Dat was een heel ander gesprek dan bij de klant”, constateert zij. “We hebben het veel meer gehad over een strategie om de krimpende markt aan te vliegen, waarvan deze overname een onder- deel zou kunnen zijn. Ook het financiële aspect en de bedrijfsvoering kwamen aan bod. De afspraak heeft me laten zien dat Antoon uiteenlopende verant- woordelijkheden heeft”, legt ze uit. Tijdens de verschillende afspraken van Antoon zag ze ook een overeenkomst tussen hen. “Wij geven allebei op een bepaalde manier cijfermatig advies.” BEDRIJFSCULTUUR IS BELANGRIJK Ondanks dat het bedrijf groeit en ontwikkelt, probeert Antoon de sfeer van het oorspronkelijke familiebedrijf te behouden. “Ook al zit geen enkele Janssen meer in het bedrijf”, lacht hij. “De cultuur is een van de belangrijkste dingen binnen een organisatie.” Charlotte een inkijkje geven in het bedrijf was voor Antoon een leuke ervaring. Hij heeft zich opgewerkt van deurwaarder naar algemeen directeur en kent het bedrijf dus heel goed. “Ik werk hier al bijna 27 jaar en heb daardoor toch een bepaald beeld van de organisatie. Door iemand van buiten naar binnen te halen, zie ik of dat beeld nog klopt.” Charlotte bevestigt: “Het contact binnen het bedrijf is inderdaad persoonlijk en informeel. De deur staat hier voor iedereen altijd open.” De jukebox heeft een leuke functie. Wanneer de jukebox aanstaat, is Antoon op kantoor en kunnen mensen binnenlopen met vragen. Wanneer de jukebox uit staat, is Antoon er niet.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzI1NjM=