Samen maken we Toekomst | Winter 2023 / 2024
31 J O A N K N E C H T MAGAZINE Lees de vorige edities op www.joanknecht.nl/magazine. Magazine ontvangen? Laat het ons weten: Tel. +31 40 844 70 00 info@joanknecht.nl www.joanknecht.nl CONTACT Wil je reageren, heb je een vraag of feedback voor ons? Neemdan contact opmet Marlies Vervoordeldonk,marketing en communicatie bij Joanknecht. Ook als je wiltmeewerken aan de volgende editie horen we dat graag! Tel. +31 40 240 94 93 mvervoordeldonk@joanknecht.nl MET DANK AAN Mathijs Koens, Lex van der Meijden, Robert van der Meijden, Marcel Bettonvil, Eelco Goettsch, Carlyn en Kyara Smit, Frank Driessen, Mark-Jan van der Weerden, Christian van der Heijden, Maurice Brands, Max de Bie, Roel Maas, Max Broekhuizen, Tim Kuijpers, Joost Huijgen, Kevin Peters De inhoud van dit magazine is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen geen rechten worden ontleend. Deze editie is in november 2023 gedrukt. REDACTIE Ischara Curvers Lisa van Erp Anita Roelofs Aukje Schappin Marlies Vervoordeldonk Colofon VORMGEVING & DRUKWERK Kim Houtkoop Brigit Hulsman Merkmanagers FOTOGRAFIE Chantal de Baar Bas Gijselhart Sander van der Veen (pag 8) COVERFOTO Max Broekhuizen en Tim Kuijpers Locatie: Joanknecht, Eindhoven gemeentes in aanraking. Sommige gemeentes zitten er zeer stringent in en gebruiken een stok. Terwijl andere gemeentes liever een wortel oppakken en met bedrijven onderzoeken wat er in samenwerking bereikt kan worden. Hoewel we natuurlijk fan zijn van die laatste, bieden we in die eerste situatie zeker toegevoegde waarde. We gaan in gesprek om alsnog de handen ineen te slaan.” LAAGHANGEND FRUIT EN DE LANGE TERMIJN Neem je contact op met Kevin en zijn collega’s? Dan start je met een stevige inventarisatie. Waar liggen je behoeften en pijnpunten? Waar krijg je hoofdpijn van of, erger nog, waar lig je wakker van? “Als we een helder beeld van de ondernemer en het bedrijf hebben, gaan we aan de slag met een sterke inkoopstrategie. Dat gaat meteen om het grootste bedrag. De laatste jaren fluctueren de energie- prijzen zo enorm, dat een slimme strategie echt het verschil kan maken.” Is dat fundament eenmaal gelegd, dan kun je met verduurzaming aan de slag. Ook dat is maatwerk. “Voldoen aan de wet- en regelgeving is één. Maar hoe realiseer je nou een goed plan van aanpak voor de komende jaren? Wij werken meestal met een termijn van vier jaar, want dan wil de overheid weer weten hoe de vlag erbij hangt. In het eerste jaar gaan we voor laaghangend fruit, zaken die zich binnen zo’n twee jaar terugverdienen en die je toch verplicht bent om te doen vanuit de overheidswet- geving. Denk aan isolatie, ledverlichting of instellingen op apparatuur. Daarna wordt het moeilijker, dan maken we strategische keuzes over duurzame investeringen die een veel langere terugverdientijd kennen.” TOEKOMST-PROOF “Met ons energiemanagement willen we dus op een positieve manier de toekomst van bedrijven beïnvloeden. Elkaar vooruithelpen. Dat doen we niet alleen met advies en strategie, maar bijvoorbeeld ook met begeleiding van aanbestedingen en de uitvoering ervan. We staan naast de ondernemer en blijven continu zoeken naar verbeteringen. Daar komen altijd mooie resultaten uit.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI1NjM=